search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Digitale Medien im Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft – Bestandsaufnahme und Einsatzmöglichkeiten
Parallel titleDigital media in the vocational field of nutrition and home economics - stocktaking and possible applications
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 70-85 ZDB
Document  (1.349 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Lernen mit digitalen Medien gehört zu einer zeitgemäßen beruflichen Bildung. Der vorliegende Beitrag liefert im Kern eine Bestandsaufnahme und Analyse zu digitalen Medien, wie Apps, Websites, Weblogs, Soziale Netzwerke und Medien sowie Dokumentarfilme, die sich dem Bereich der Ernährung und Hauswirtschaft zuordnen lassen und damit Anknüpfungspunkte für den Einsatz im Unterricht in Ausbildungsberufen des Berufsfeldes Ernährung und Hauswirtschaft bieten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Learning with digital media is part of modern vocational education and training. The present article essentially provides an inventory and analysis of digital media, such as apps, websites, weblogs, social networks and media, as well as documentaries, which can be assigned to the field of nutrition and home economics and thus offer points of contact for use in teaching in training occupations in the vocational field of nutrition and home economics. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.09.2021
CitationArenskötter, Christine; Engelmann, Elena; Kastrup, Julia: Digitale Medien im Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft – Bestandsaufnahme und Einsatzmöglichkeiten - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 70-85 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-232341 - DOI: 10.25656/01:23234; 10.3224/hibifo.v8i3.06
export files

share content at social platforms