Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233580
DOI: 10.25656/01:23358; 10.17899/on_ed.2021.10.1
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233580
DOI: 10.25656/01:23358; 10.17899/on_ed.2021.10.1
Titel |
Expanded education and global integration: solidarity and conflict |
---|---|
Autoren | Frank, David John ; Meyer, John W. |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 4 (2021) 10, 5 S. |
Dokument | Volltext (236 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Solidarität; Konflikt; Bildung; Integration; Weltgesellschaft; Globalisierung |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Bildungssoziologie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2021 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | The dramatic expansion and rising social significance of education integrates the world’s populations and elites under a common ontological frame and on the basis of common human identities rooted in educational status and cultural content. Education-based integration supports institutions of solidarity – large-scale organizational structures in national and global societies, and common cognitive and normative cultural materials. It also creates expanded grounds for conflict. In this essay, we review the matter. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2021 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 01.10.2021 |
Quellenangabe | Frank, David John; Meyer, John W.: Expanded education and global integration: solidarity and conflict - In: on education. Journal for research and debate 4 (2021) 10, 5 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233580 - DOI: 10.25656/01:23358; 10.17899/on_ed.2021.10.1 |