Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233593
DOI: 10.25656/01:23359; 10.17899/on_ed.2021.10.2
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233593
DOI: 10.25656/01:23359; 10.17899/on_ed.2021.10.2
Titel |
Post-humanitarianism: the lifestyle solidarity of the 21st century |
---|---|
Autor | Chouliaraki, Lilie |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 4 (2021) 10, 5 S. |
Dokument | Volltext (226 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Solidarität; Humanitäre Hilfe; Aktivismus; Online; Digitalisierung; Kritische Pädagogik; 21. Jahrhundert |
Teildisziplin | Allgemeine Erziehungswissenschaft Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2021 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Liking the Instagram post of a humanitarian celebrity, e-shopping from a charity shop or signing an online petition on Black Lives Matter have become popular forms of digital activism. While such activism, what I call post-humanitarian solidarity, has helped popularize important causes worldwide, in this paper, I argue for the need of a critical pedagogy that also alerts us to the limitations of this form of activism. It is, in particular, the synergy of corporate humanitarianism with the entertainment industry and platform capitalism that such critical pedagogy should focus on, raising questions about the political and ethical implications of post-humanitarian solidarity and the kinds of global publics it gives rise to. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2021 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 01.10.2021 |
Quellenangabe | Chouliaraki, Lilie: Post-humanitarianism: the lifestyle solidarity of the 21st century - In: on education. Journal for research and debate 4 (2021) 10, 5 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233593 - DOI: 10.25656/01:23359; 10.17899/on_ed.2021.10.2 |