Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233632
DOI: 10.25656/01:23363; 10.17899/on_ed.2021.10.6
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233632
DOI: 10.25656/01:23363; 10.17899/on_ed.2021.10.6
Titel |
Towards a praxis of educational solidarity |
---|---|
Autoren | Bajaj, Monisha ; Tow, David |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 4 (2021) 10, 7 S. |
Dokument | Volltext (266 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Solidarität; Bildung; Bildungseinrichtung; Pandemie; COVID-19; Gleichheit; Gerechtigkeit; High School; 21. Jahrhundert; Kalifornien; USA |
Teildisziplin | Schulpädagogik Bildungssoziologie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2021 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | In this article, the authors locate examples of solidarity in the structures and practices of two educational institutions in Northern California. Applying a taxonomy of solidarity drawn from Gaztambide-Fernández (2012) to two schools’ responses to Covid-19, the authors delineate serendipitous acts of solidarity from intentional and deliberate solidarity praxes that have been deepened during the pandemic. This article sheds light on possibilities to reimagine educational solidarity post-Covid in order to further the process of humanizing education and advancing greater equity and justice. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2021 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 01.10.2021 |
Quellenangabe | Bajaj, Monisha; Tow, David: Towards a praxis of educational solidarity - In: on education. Journal for research and debate 4 (2021) 10, 7 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233632 - DOI: 10.25656/01:23363; 10.17899/on_ed.2021.10.6 |