search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Methodencoaching bei Masterarbeiten – ein Praxisbeispiel
Parallel titleMethod coaching for master’s theses-a practical example
Author
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 39 (2021) 2, S. 186-196 ZDB
Document  (8.191 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Vermittlung von Forschungskompetenzen in der Ausbildung angehender Lehrpersonen ist von zentraler Bedeutung. Im Rahmen der Masterarbeit können angehende Lehrpersonen der Sekundarstufe I an der Pädagogischen Hochschule Bern ein Methodencoaching aufsuchen, in welchem sie bei der Methodenwahl, der Entwicklung von methodischen Designs und der statistischen Auswertung unterstützt werden. Der vorliegende Beitrag beschreibt im Sinne eines Praxisbeispiels den Aufbau eines solchen Methodencoachings. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The teaching of research skills as part of the training of future teachers is of central importance. While preparing and writing their master’s theses, student teachers at the University of Teacher Education Bern (Switzerland) can attend a methodological coaching session in which they are supported in the choice of methods, the development of methodological designs: and statistical analysis. This article describes the structure of this type of method coaching in the sense of a good-practice example.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.10.2021
CitationMargelisch, Katja: Methodencoaching bei Masterarbeiten – ein Praxisbeispiel - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 39 (2021) 2, S. 186-196 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233900 - DOI: 10.25656/01:23390
export files

share content at social platforms