details
Original Title |
Methodencoaching bei Masterarbeiten – ein Praxisbeispiel |
---|---|
Parallel title | Method coaching for master’s theses-a practical example |
Author | Margelisch, Katja |
Source | Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 39 (2021) 2, S. 186-196 |
Document | full text (8.191 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Wissenschaftliches Arbeiten; Forschungsmethode; Statistische Methode; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Lehramtsstudiengang; Coaching; Lehramtsstudent; Lehramtsstudentin; Abschlussarbeit; Master-Studiengang; Pädagogische Hochschule; Bern; Schweiz |
sub-discipline | Other Thematic Areas Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2296-9632; 22969632 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Vermittlung von Forschungskompetenzen in der Ausbildung angehender Lehrpersonen ist von zentraler Bedeutung. Im Rahmen der Masterarbeit können angehende Lehrpersonen der Sekundarstufe I an der Pädagogischen Hochschule Bern ein Methodencoaching aufsuchen, in welchem sie bei der Methodenwahl, der Entwicklung von methodischen Designs und der statistischen Auswertung unterstützt werden. Der vorliegende Beitrag beschreibt im Sinne eines Praxisbeispiels den Aufbau eines solchen Methodencoachings. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The teaching of research skills as part of the training of future teachers is of central importance. While preparing and writing their master’s theses, student teachers at the University of Teacher Education Bern (Switzerland) can attend a methodological coaching session in which they are supported in the choice of methods, the development of methodological designs: and statistical analysis. This article describes the structure of this type of method coaching in the sense of a good-practice example. |
other articles of this journal | Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2021 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 07.10.2021 |
Citation | Margelisch, Katja: Methodencoaching bei Masterarbeiten – ein Praxisbeispiel - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 39 (2021) 2, S. 186-196 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233900 - DOI: 10.25656/01:23390 |