details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234368
DOI: 10.25656/01:23436; 10.31244/dds.2021.03.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234368
DOI: 10.25656/01:23436; 10.31244/dds.2021.03.02
Original Title |
Kooperation zwischen Eltern und Schule: eine Orientierung im Themenfeld |
---|---|
Parallel title | Cooperation between parents and school: an overview of main concepts and research results |
Authors | Killus, Dagmar ; Paseka, Angelika |
Source | Die Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 253-266 |
Document | full text (191 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Kooperation; Eltern; Schule; Eltern-Schule-Beziehung; Elternmitwirkung; Pandemie; COVID-19; Forschungsstand; Empirische Forschung; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag befasst sich mit der Kooperation zwischen Eltern und Schule aus einer normativen Perspektive, wie sie sich u. a. in Fachdiskursen, in der Gesetzgebung oder Dokumenten der Schulverwaltung niederschlägt, und einer empirischen Perspektive. Neben nachweislich positiven Aspekten einer Kooperation zeigen sich mehrere Problemfelder: soziale Disparitäten, asymmetrische Kommunikationsstrukturen oder die Adressierung von Eltern als Zulieferer von Schule, die angesichts der COVID-19 Pandemie stärker hervortritt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This paper examines the cooperation between parents and schools from a normative perspective, as it can be found in professional discourses, legislation or school administration documents, and from an empirical perspective. In addition to obvious positive aspects of cooperation, several problematic areas emerge: social disparities, asymmetrical communication structures or the addressing of parents as supporters of schools, which is even more prominent in view of the COVID-19 pandemic. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2021 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 08.10.2021 |
Citation | Killus, Dagmar; Paseka, Angelika: Kooperation zwischen Eltern und Schule: eine Orientierung im Themenfeld - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 253-266 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234368 - DOI: 10.25656/01:23436; 10.31244/dds.2021.03.02 |