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Original Title
Kooperation zwischen Eltern und Schule: eine Orientierung im Themenfeld
Parallel titleCooperation between parents and school: an overview of main concepts and research results
Authors
SourceDie Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 253-266 ZDB
Document  (191 KB)
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Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag befasst sich mit der Kooperation zwischen Eltern und Schule aus einer normativen Perspektive, wie sie sich u. a. in Fachdiskursen, in der Gesetzgebung oder Dokumenten der Schulverwaltung niederschlägt, und einer empirischen Perspektive. Neben nachweislich positiven Aspekten einer Kooperation zeigen sich mehrere Problemfelder: soziale Disparitäten, asymmetrische Kommunikationsstrukturen oder die Adressierung von Eltern als Zulieferer von Schule, die angesichts der COVID-19 Pandemie stärker hervortritt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This paper examines the cooperation between parents and schools from a normative perspective, as it can be found in professional discourses, legislation or school administration documents, and from an empirical perspective. In addition to obvious positive aspects of cooperation, several problematic areas emerge: social disparities, asymmetrical communication structures or the addressing of parents as supporters of schools, which is even more prominent in view of the COVID-19 pandemic. (DIPF/Orig.)
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Date of publication08.10.2021
CitationKillus, Dagmar; Paseka, Angelika: Kooperation zwischen Eltern und Schule: eine Orientierung im Themenfeld - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 253-266 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234368 - DOI: 10.25656/01:23436; 10.31244/dds.2021.03.02
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