details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234373
DOI: 10.25656/01:23437; 10.31244/dds.2021.03.03
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234373
DOI: 10.25656/01:23437; 10.31244/dds.2021.03.03
Original Title |
Vertrauen und Beteiligung in der Schule. Typenanalyse einer qualitativen Interviewstudie mit Eltern |
---|---|
Parallel title | Trust and participation at school. Type analysis of a qualitative interview study with parents |
Author | Adamczyk, Judith |
Source | Die Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 267-281 |
Document | full text (202 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schule; Eltern; Vertrauen; Elternmitwirkung; Eltern-Schule-Beziehung; Übergang Primarstufe - Sekundarstufe I; Pandemie; COVID-19; Typologie; Erwartungshaltung; Empirische Untersuchung; Explorative Studie; Qualitative Analyse; Interview; Hessen; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag stellt eine empirisch-qualitative Studie vor, die das Vertrauen von Eltern in die Schule in den Fokus stellt. Ein Bestandteil der Datenanalyse ist eine Typenanalyse der interviewten Eltern von schulpflichtigen Kindern, in die die Beteiligung der Eltern in der Schule als Kategorie einbezogen wird. Vertrauen und Elternbeteiligung werden abschließend vor dem Hintergrund der derzeitigen pandemischen Situation kurz diskutiert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article presents an empirical qualitative study focusing on parents’ trust in school. One component of the data analysis is a type analysis of the interviewed parents of school-aged children, in which the participation of parents in school is included as a category. Finally, trust and parental participation are discussed against the background of the current pandemic situation. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2021 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 08.10.2021 |
Citation | Adamczyk, Judith: Vertrauen und Beteiligung in der Schule. Typenanalyse einer qualitativen Interviewstudie mit Eltern - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 267-281 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234373 - DOI: 10.25656/01:23437; 10.31244/dds.2021.03.03 |