search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Teilhabe von Eltern an schulischem Lernen mit Family-Literacy-Programmen. Langzeiteffekte von "LIFE – Lesen in Familie erleben" auf die elterliche Unterstützung beim Lesenlernen
Parallel titleParent involvement with family literacy programs. Long-term effects of "LIFE – Experience reading in families" on parental reading support
Authors
SourceDie Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 282-301 ZDB
Document  (587 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Family-Literacy-Programme stellen eine gute Möglichkeit dar, Eltern in Bildungsprozesse einzubeziehen. Am Beispiel des Programms „LIFE – Lesen in Familie erleben“ wird die Wirkung auf elterliche Unterstützung beim Lesenlernen von Erstklässler*innen unter Einbezug von Eltern- und Kinderperspektive untersucht. Sowohl direkt nach dem Programm als auch ein halbes Jahr später wirkte das Programm positiv auf verschiedene Arten der Anschlusskommunikation beim gemeinsamen Lesen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Family literacy programs are a good way to involve parents in their children’s education. Using the example of “LIFE – Experience reading in families”, the effect of the program on parental support during shared reading with their first graders was investigated. Both the parents’ and the children’s perspectives were taken into account. The program had a positive effect on various types of book interaction during shared reading directly after and six months after the end of the program. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.10.2021
CitationBonanati, Sabrina; Gruchel, Nicole; Kurock, Ricarda; Buhl, Heike M.: Teilhabe von Eltern an schulischem Lernen mit Family-Literacy-Programmen. Langzeiteffekte von "LIFE – Lesen in Familie erleben" auf die elterliche Unterstützung beim Lesenlernen - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 282-301 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234384 - DOI: 10.25656/01:23438; 10.31244/dds.2021.03.04
export files

share content at social platforms