details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234415
DOI: 10.25656/01:23441; 10.31244/dds.2021.03.07
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234415
DOI: 10.25656/01:23441; 10.31244/dds.2021.03.07
Original Title |
Schule für Eltern öffnen – das Projekt SchulMentoren in Hamburg |
---|---|
Parallel title | Making schools more accessible for parents – the schoolmentors project in Hamburg |
Authors | Adolé Akue-Dovi, Jennifer; Feld, Imogen ; Gerick, Julia ; Riel, Hannah van; Vaccaro, Eric |
Source | Die Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 325-330 |
Document | full text (176 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schule; Eltern; Mentorprogramm; Elternarbeit; Elternmitwirkung; Schulentwicklung; Evaluation; Projekt; Hamburg; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag legt den Fokus auf wissenschaftliche Evaluationsergebnisse zum Projekt „SchulMentoren – Hand in Hand für starke Schulen“ hinsichtlich der Fragestellung, wie Barrieren zwischen der Schule und dem Elternhaus abgebaut werden können. Auf dieser Grundlage werden mögliche Implikationen und zukünftige Perspektiven betrachtet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The paper focuses on evaluation results from the project “SchoolMentors” (SchulMentoren – Hand in Hand für starke Schulen) regarding how existing barriers between school and parents can be reduced. On this basis, possible implications and future perspectives are addressed. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2021 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 08.10.2021 |
Citation | Adolé Akue-Dovi, Jennifer; Feld, Imogen; Gerick, Julia; Riel, Hannah van; Vaccaro, Eric: Schule für Eltern öffnen – das Projekt SchulMentoren in Hamburg - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 325-330 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234415 - DOI: 10.25656/01:23441; 10.31244/dds.2021.03.07 |