search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schule für Eltern öffnen – das Projekt SchulMentoren in Hamburg
Parallel titleMaking schools more accessible for parents – the schoolmentors project in Hamburg
Authors
SourceDie Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 325-330 ZDB
Document  (176 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag legt den Fokus auf wissenschaftliche Evaluationsergebnisse zum Projekt „SchulMentoren – Hand in Hand für starke Schulen“ hinsichtlich der Fragestellung, wie Barrieren zwischen der Schule und dem Elternhaus abgebaut werden können. Auf dieser Grundlage werden mögliche Implikationen und zukünftige Perspektiven betrachtet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The paper focuses on evaluation results from the project “SchoolMentors” (SchulMentoren – Hand in Hand für starke Schulen) regarding how existing barriers between school and parents can be reduced. On this basis, possible implications and future perspectives are addressed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.10.2021
CitationAdolé Akue-Dovi, Jennifer; Feld, Imogen; Gerick, Julia; Riel, Hannah van; Vaccaro, Eric: Schule für Eltern öffnen – das Projekt SchulMentoren in Hamburg - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 325-330 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234415 - DOI: 10.25656/01:23441; 10.31244/dds.2021.03.07
export files

share content at social platforms