details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236470
DOI: 10.25656/01:23647; 10.3224/hibifo.v8i4.03
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236470
DOI: 10.25656/01:23647; 10.3224/hibifo.v8i4.03
Original Title |
SchülerInnenfirma Repair Café – Kompetenzen entwickeln und anwenden |
---|---|
Parallel title | Student company Repair Café – developing and applying competences |
Authors | Eichelberger, Elisabeth; Holliger, Susanna |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 47-60 |
Document | full text (3.431 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Lehrerausbildung; Lehramtsstudiengang; Kompetenz; Professionalisierung; Interdisziplinarität; Nachhaltigkeit; Reparatur; Kompetenzorientierung; Hochschulseminar; Interdisziplinäre Zusammenarbeit; Nachhaltige Entwicklung; Sekundarstufe I; Schweiz |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In diesem Beitrag wird ein Ausbildungsangebot der PHBern vorgestellt, welches den Anspruch verfolgt sowohl theoriegeleitete Inhalte als auch Handlungskompetenzen zu vermitteln. Professionalisierung könnte, so ist zu vermuten, bedeuten, vermeintliche Gegensätze zusammen zu bringen und Erfahrungen zu ermöglichen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In this article, a training offer of the University of Education Bern is presented, which pursues the claim to impart both theory-led contents and action competence. It is assumed that professionalization could bring supposed opposites together and make experiences possible. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.11.2021 |
Citation | Eichelberger, Elisabeth; Holliger, Susanna: SchülerInnenfirma Repair Café – Kompetenzen entwickeln und anwenden - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 47-60 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236470 - DOI: 10.25656/01:23647; 10.3224/hibifo.v8i4.03 |