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Original Title
Verbraucherkompetenzen für morgen durch Lehrkräftebildung heute: Professionalisierung von Lehrpersonen in der Verbraucherbildung
Parallel titleConsumer competences for tomorrow through teacher education today: Professionalizing consumer education teachers
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 90-103 ZDB
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Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Verbraucherbildung ist bundesweit vielfältig in curricularen Vorgaben verankert. Fachfremde Lehrpersonen benötigen Professionalisierungsangebote, um die Verbraucherbildung als Querschnittsaufgabe in ihren Fächern implementieren zu können. Erkenntnisse aus der Professionalisierungsforschung werden daher im Beitrag in Bezug auf das cLEVER-Projekt zusammengetragen, um sie für Fortbildungsangebote nutzbar zu machen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Consumer education is anchored in a variety of curricular guidelines throughout Germany. Teachers from outside the subject area need professionalization offers in order to be able to implement consumer education as a cross-sectional task in their subjects. Findings from professionalization research will, therefore, be compiled in the article relating to the cLEV ER-project to make them usable for further training courses. (DIPF/Orig.)
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Date of publication18.11.2021
CitationBartsch, Silke; Henke, Katharina; Müller, Heike; Penning, Isabelle: Verbraucherkompetenzen für morgen durch Lehrkräftebildung heute: Professionalisierung von Lehrpersonen in der Verbraucherbildung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 90-103 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236509 - DOI: 10.25656/01:23650; 10.3224/hibifo.v8i4.06
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