search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zunehmende Komplexität – notwendige Differenzierungen: Ein Diskussionsbeitrag zu Studium und Lehre als digitale Praxis
Parallel titleIncreasing complexity – necessary differentiation: A contribution to the debate on digital practice in higher-education study and teaching
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 39 (2021) 3, S. 336-350 ZDB
Document  (937 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Lehrveranstaltungen wurden während der Covid-19-Pandemie weitestgehend auf Fernmodus umgestellt. Wie erleben Studierende diese Lehrveranstaltungen in verändertem Modus? Inwiefern stimmen diese Einschätzungen mit denjenigen von Dozierenden überein? Wie zeigt sich weiterhin eine Orientierung an bisherigen Lehrformaten, welche gleichzeitig ein traditionelles Selbstverständnis von Hochschulen zum Ausdruck bringen? Der Beitrag präsentiert einige ausgewählte Befunde und Überlegungen und diskutiert abschließend drei zentrale Referenzfelder von Lehre und Studium. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):During the Covid-19 pandemic, university-based courses were largely switched to remote-mode teaching. How do students experience these modified courses and how do lecturers? To what extent do the assessments of students and lecturers correlate? Traditional teaching formats, such as lectures, are important for the self-concept of higher-education institutions. When formats like this change, how does orientation towards them change? The article presents some selected empirical findings concerning digitalization of higher-education teaching and concludes by discussing three central fields of reference of higher-education teaching and learning.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.11.2021
CitationStanisavljevic, Marija; Tremp, Peter: Zunehmende Komplexität – notwendige Differenzierungen: Ein Diskussionsbeitrag zu Studium und Lehre als digitale Praxis - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 39 (2021) 3, S. 336-350 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236790 - DOI: 10.25656/01:23679
export files

share content at social platforms