details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-237130
DOI: 10.25656/01:23713; 10.3224/84742421.10
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-237130
DOI: 10.25656/01:23713; 10.3224/84742421.10
Title |
Lehramtsstudierende in der Schweiz: Zur Bedeutung der Zugangswege Gymnasium, Fachmittelschule und berufliche Grundbildung in Geschlechterperspektive |
---|---|
Authors | Leemann, Regula Julia ; Pfeifer Brändli, Andrea; Imdorf, Christian ; Hafner, Sandra |
Source | Burren, Susanne [Hrsg.]; Larcher, Sabina [Hrsg.]: Geschlecht, Bildung, Profession. Ungleichheiten im pädagogischen Berufsfeld. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2021, S. 190-217. - (Studien zu Differenz, Bildung und Kultur; 7) |
Document | full text (1.044 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Studienzugang; Zugangsvoraussetzung; Gender; Geschlechterverteilung; Chancengleichheit; Gleichstellung; Lehrberuf; Berufslaufbahn; Bildungsbiografie; Berufswahl; Lehramtsstudent; Lehramtsstudentin; Forschungsstand; Studie; Längsschnittuntersuchung; Schweiz |
sub-discipline | Gender Studies and Education Educational Sociology |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8474-2421-5; 9783847424215 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Publishing House Lectorship |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 07.12.2021 |
Citation | Leemann, Regula Julia; Pfeifer Brändli, Andrea; Imdorf, Christian; Hafner, Sandra: Lehramtsstudierende in der Schweiz: Zur Bedeutung der Zugangswege Gymnasium, Fachmittelschule und berufliche Grundbildung in Geschlechterperspektive - In: Burren, Susanne [Hrsg.]; Larcher, Sabina [Hrsg.]: Geschlecht, Bildung, Profession. Ungleichheiten im pädagogischen Berufsfeld. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2021, S. 190-217. - (Studien zu Differenz, Bildung und Kultur; 7) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-237130 - DOI: 10.25656/01:23713; 10.3224/84742421.10 |