search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Effekte der pandemiebedingten Schulschließungen im Frühjahr 2020 auf fachlich-kognitive Leistungen von Schüler*innen im In- und Ausland. Ein narratives Review
Parallel titleEffects of the pandemic-related school closures in spring 2020 on the cognitive performance of students at home and abroad. A narrative review
Authors
SourceFickermann, Detlef [Hrsg.]; Edelstein, Benjamin [Hrsg.]; Gerick, Julia [Hrsg.]; Racherbäumer, Kathrin [Hrsg.]: Schule und Schulpolitik während der Corona-Pandemie. Nichts gelernt? Münster ; New York : Waxmann 2021, S. 39-58. - (Die Deutsche Schule, Beiheft; 18)
Document (1.565 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-4458-4; 978-3-8309-9458-9; 9783830944584; 9783830994589
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die weltweiten Einschränkungen aufgrund der Corona-Pandemie haben auch das Bildungssystem beeinflusst. Vielerorts fand Unterricht im Frühjahr 2020 aus der Distanz statt. Mittlerweile sind großangelegte Studien zu den Auswirkungen der Schulschließungen auf Schüler*innen erschienen. Deren Befunde sind in Bezug auf Schulstufe und Fachbereich heterogen. Im vorliegenden Review werden neun Studien näher beschrieben, um das Zustandekommen reflektierter Urteile über deren Ergebnisse zu ermöglichen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The global restrictions due to the corona pandemic have also affected the education system. In many places, lessons were held from a distance in spring 2020. In the meantime, large-scale studies on the effects of school closings on schoolchildren have been published. Their findings vary in terms of school level and subject area. In the present review, nine studies are described in more detail in order to enable reflective judgements about their results. (DIPF/Orig.)
is part of:Schule und Schulpolitik während der Corona-Pandemie. Nichts gelernt?
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication20.01.2022
CitationBöttger, Tobias; Zierer, Klaus: Effekte der pandemiebedingten Schulschließungen im Frühjahr 2020 auf fachlich-kognitive Leistungen von Schüler*innen im In- und Ausland. Ein narratives Review - In: Fickermann, Detlef [Hrsg.]; Edelstein, Benjamin [Hrsg.]; Gerick, Julia [Hrsg.]; Racherbäumer, Kathrin [Hrsg.]: Schule und Schulpolitik während der Corona-Pandemie. Nichts gelernt? Münster ; New York : Waxmann 2021, S. 39-58. - (Die Deutsche Schule, Beiheft; 18) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-238714 - DOI: 10.25656/01:23871; 10.31244/9783830994589.02
export files

share content at social platforms