search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zusammenhang von Home Numeracy Environment und Home Literacy Environment mit kindlichen Vorläuferfertigkeiten
Parallel titleAssociation of Home Numeracy Environment and Home Literacy Environment with child competencies
Authors
SourceBildungsforschung (2020) 2, S. 1-17 ZDB
Document  (588 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die vorliegende Studie erfasste mathematische und schriftsprachliche Vorläuferkompetenzen von Kindergartenkindern sowie Aspekte ihrer familiären Lernumwelt. Hierbei wurde der Zusammenhang von familiärem Hintergrund, Home Numeracy Environment (HNE), Home Literacy Environment (HLE) und kindlichen Vorläuferkompetenzen untersucht. Tatsächlich sagte die HNE signifikant numerische Basisfertigkeiten und die HLE signifikant den Sprachentwicklungsstand vorher. Darüber hinaus war die HNE ein signifikanter Prädiktor der Buchstabenkenntnis. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this study, precursors of mathematical and literacy competencies of kindergarten children were assessed. The association of family background, Home Numeracy Environment (HNE), Home Literacy Environment (HLE) and early child competencies was analyzed. The HNE significantly predicted basic numerical competencies and the HLE significantly predicted children’s linguistic competencies. Further, the HNE was a significant predictor of letter knowledge. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.01.2022
CitationSöchtig, Imke; Niklas, Frank: Zusammenhang von Home Numeracy Environment und Home Literacy Environment mit kindlichen Vorläuferfertigkeiten - In: Bildungsforschung (2020) 2, S. 1-17 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239002 - DOI: 10.25656/01:23900; 10.25539/bildungsforschun.v2i18.297
export files

share content at social platforms