details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239080
DOI: 10.25656/01:23908
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239080
DOI: 10.25656/01:23908
Original Title |
Schulische Leistungsbewertung im Kontext der Digitalisierung – erste Hinweise zu einer von der KMK angestrebten erweiterten Prüfungskultur |
---|---|
Parallel title | School performance assessment in the context of digitization - first information on an expanded examination culture aimed for by the KMK |
Author | Middendorf, William |
Source | 2022, 8 S. |
Document | full text (350 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Digitale Medien; Leistungsbeurteilung; Schule; Schülerleistung; Lernplattform; Online; Digitalisierung; E-Learning; Prüfung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Media Education |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | Mit ihrem Beschluss "Lehren und lernen in der digitalen Welt" vom 10.12.2021 hat die KMK für die stärkere Nutzung digitale Möglichkeiten für die schulische Leistungsbeurteilung (Prüfungskultur) plädiert. Der Aufsatz setzt sich mit einigen Möglichkeiten auseinander. (Autor) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 01.02.2022 |
Citation | Middendorf, William: Schulische Leistungsbewertung im Kontext der Digitalisierung – erste Hinweise zu einer von der KMK angestrebten erweiterten Prüfungskultur. 2022, 8 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239080 - DOI: 10.25656/01:23908 |