details
Title |
Markus Rieger-Ladich / Anne Rohstock / Karin Amos (Hrsg.): Erinnern, Umschreiben, Vergessen. Die Stiftung des disziplinären Gedächtnisses als soziale Praxis. Weilerswirst: Velbrück 2019 (324 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Obex, Tanja |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 18 (2019) 4 |
Document | full text (213 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Erziehungswissenschaft; Erkenntnistheorie; Disziplin <Wissenschaft>; Geschichte <Histor>; Wissen; Wissenschaft; Wissenssoziologie; Bildungstheorie; Bildungsgeschichte; Gedächtnis; Tradierung; Erinnerung; Konstruktion; Vergessen |
sub-discipline | History of Education Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Markus Rieger-Ladich / Anne Rohstock / Karin Amos (Hrsg.): Erinnern, Umschreiben, Vergessen. Die Stiftung des disziplinären Gedächtnisses als soziale Praxis. Weilerswirst: Velbrück 2019 (324 S.; ISBN 978-3-95832-068-0; 39,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 17.02.2022 |
Citation | Obex, Tanja: Markus Rieger-Ladich / Anne Rohstock / Karin Amos (Hrsg.): Erinnern, Umschreiben, Vergessen. Die Stiftung des disziplinären Gedächtnisses als soziale Praxis. Weilerswirst: Velbrück 2019 (324 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 18 (2019) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240174 - DOI: 10.25656/01:24017 |