details
Title |
Daniel Scholl: Metatheorie der Allgemeinen Didaktik. Ein systemtheoretisch begründeter Vorschlag. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt 2018 (273 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Grundig de Vazquez, Katja |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 18 (2019) 5 |
Document | full text (214 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Didaktik; Allgemeine Didaktik; Didaktischer Ansatz; Theorie; Theoriebildung; Metatheorie; Systemtheorie; Kommunikation; Schule; Unterricht; Objekt; Ordnung |
sub-discipline | General Educational Science Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Daniel Scholl: Metatheorie der Allgemeinen Didaktik. Ein systemtheoretisch begründeter Vorschlag. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt 2018 (273 S.; ISBN 978-3-7815-2245-9; 46,00 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.02.2022 |
Citation | Grundig de Vazquez, Katja: Daniel Scholl: Metatheorie der Allgemeinen Didaktik. Ein systemtheoretisch begründeter Vorschlag. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt 2018 (273 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 18 (2019) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240294 - DOI: 10.25656/01:24029 |