search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Gute Aufgaben 2.0 – Aufgaben und Aufgabenkulturen im Rahmen der Digitalisierung
Authors
SourceSachunterricht in der Informationsgesellschaft. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 89-95. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 32)
Document  (856 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-2496-5; 978-3-7815-5935-6; 9783781524965; 9783781559356
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Den Autoren geht es nicht nur um die Art und Weise der Konzeption von Aufgaben, sondern um den Umgang mit Aufgaben im Unterricht. Im Mittelpunkt der Betrachtung stehen kollaborative Prozesse der gemeinsamen Aufgabenbearbeitung und der dabei stattfindenden Kommunikations- und Interaktionsprozesse. Ein besonderes Augenmerk liegt dabei auf der Begleitung digitaler Aufgabenformate durch Lehrkräfte. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The term ‘Aufgabenkulturen’ (culture of tasks) is not only related to the different options teachers design tasks. It also reflects how tasks are implemented and dealt with in class. Therefore, the emphasis in this article is on communication and interaction between pupils and teachers during task processing. Specifically, possibilities of transferring the following task-based communication between pupils and teachers into the digital space are examined. (DIPF/Orig.)
is part of:Sachunterricht in der Informationsgesellschaft
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication25.02.2022
CitationKihm, Pascal; Peschel, Markus: Gute Aufgaben 2.0 – Aufgaben und Aufgabenkulturen im Rahmen der Digitalisierung - In: Sachunterricht in der Informationsgesellschaft. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 89-95. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 32) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242042 - DOI: 10.25656/01:24204; 10.35468/5935-08
export files

share content at social platforms