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Original Title
Verantwortungsübernahme für die Gesellschaft und das eigene Lernen. Service Learning in der Ausbildung von Studierenden
Parallel titleTaking responsibility for society and one's learning. Service learning in the education of students
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SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 48-64 ZDB
Document  (254 KB)
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Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Gelingendes Service Learning überträgt zu substanziellen Teilen die Verantwortung für das Lernen an die Studierenden und ermöglicht gleichzeitig, wertvolle Erkenntnisse für den Einsatz von Service Learning auf der Sekundarstufe zu ziehen. Die Studierenden sind überdurchschnittlich leistungsbereit und werden, unter engeren Rahmenbedingungen und mit einer intensiveren Begleitung der Jugendlichen, Service Learning auch in ihrem zukünftigen Unterricht einsetzen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Successful service-learning transfers substantial parts of the responsibility for learning to the students and at the same time makes it possible to draw valuable lessons for the use of service-learning at the secondary level. The students are above-average in their willingness to perform and, under tighter conditions and with more intensive supervision of the adolescents, will also use service-learning in their future teaching. (DIPF/Orig.)
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Date of publication04.03.2022
CitationKozakiewicz, Nicolai: Verantwortungsübernahme für die Gesellschaft und das eigene Lernen. Service Learning in der Ausbildung von Studierenden - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 48-64 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242407 - DOI: 10.25656/01:24240; 10.3224/hibifo.v10i2.03
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