search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Qualifizierungsprogramm "Beratung Pädagogische Architektur"
Parallel titleQualification program "Consultancy pedagogical architecture"
Author
SourceDie Deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 73-79 ZDB
Document  (209 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Qualifizierungsmaßnahme „Beratung Pädagogische Architektur“ ist eine neue Unterstützungsmaßnahme des Landes Nordrhein-Westfalen, um Schulen in Schulbaufragen zu beraten und zu unterstützen. Die Erfahrungen der letzten Jahre haben gezeigt, dass die Qualität der Planungsvorbereitungen und die Einbindung pädagogischer Aspekte zu einem sehr frühen Zeitpunkt maßgebliche Gelingensbedingungen für einen pädagogischen Schulbau sind. Dementsprechend bietet die „Qualitäts- und UnterstützungsAgentur – Landesinstitut für Schule des Landes Nordrhein-Westfalen“ (QUA-LiS) ab Februar 2022 eine Qualifizierung für Lehrkräfte zu „Beraterinnen und Beratern für Pädagogische Architektur“ an. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The qualification program “Consultancy Pedagogical Architecture” is a new support measure of the state of North Rhine-Westphalia to advise and support schools in school construction issues. The experience of recent years has shown that the quality of planning preparations and the integration of pedagogical aspects at a very early stage are decisive conditions for the success of pedagogical school construction. Accordingly, the “Qualitäts- und UnterstützungsAgentur – Landesinstitut für Schule des Landes Nordrhein-Westfalen” (QUA-LiS) offers a qualification for teachers to become “consultants for pedagogical architecture” from February 2022. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.03.2022
CitationSchneider, Vera Lisa: Qualifizierungsprogramm "Beratung Pädagogische Architektur" - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 73-79 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243249 - DOI: 10.25656/01:24324; 10.31244/dds.2022.01.07
export files

share content at social platforms