details
Title |
Bildungsprogramme versus Bildungsrealitäten. Einblicke in das indische Schulsystem |
---|---|
Authors | Srivastava, Ashok K. ; Clemens, Iris |
Source | Tertium comparationis 13 (2007) 1, S. 116-134 |
Document | full text (246 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Grundbildung; Bildungsbeteiligung; Bildung für alle; Bildungsprogramm; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsangebot; Alphabetisierung; Mädchenbildung; Frauenbildung; Gender; Schule; Schulsystem; Schulform; Öffentliche Schule; Privatschule; Privatisierung; Alternativschule; Konfessionsschule; Lehrer; Lehrerausbildung; Sprache; Unterrichtssprache; Ländlicher Raum; Ungleichheit; Soziale Schicht; Sozialer Status; Indien |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0947-9732; 09479732 |
Language | German |
Year of creation | 2007 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Diesem Beitrag zum indischen Schulsystem liegt eine repräsentative Literaturanalyse der Pädagogischen Psychologie in Indien zwischen 1993 und 2003 zugrunde, die um weiterführende, themenspezifische Informationen ergänzt wird. So entsteht zum einen ein Überblick über die Entwicklung des Schulsystems in dieser bevölkerungsstarken Nation, andererseits stellen die Autorin und der Autor Bildungsprogramme Bildungsrealitäten gegenüber und vertiefen in diesem Zusammenhang die in Indien relevante Sprachproblematik und die Situation von Lehrerinnen und Lehrern. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article provides a general overview of the Indian school system. At the same time the main issues and challenges the system in this context is facing today are addressed. Insights to some of the today's goals of the educational politics are offered and general data on the educational system and present situation in India are given. Gender inequality, access to and success in education, efforts for quality improvement in educational contents and processes are discussed as well as modern movements regarding the privatisation of education and the emergence of confessional schools like the so called Madrasas. (DIPF/Orig.). |
other articles of this journal | Tertium comparationis Jahr: 2007 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 28.04.2022 |
Citation | Srivastava, Ashok K.; Clemens, Iris: Bildungsprogramme versus Bildungsrealitäten. Einblicke in das indische Schulsystem - In: Tertium comparationis 13 (2007) 1, S. 116-134 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-244071 - DOI: 10.25656/01:24407 |