Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-245754
DOI: 10.25656/01:24575; 10.3224/96665050
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-245754
DOI: 10.25656/01:24575; 10.3224/96665050
Titel |
Chinese Migrant Parents and Complementary Schooling in Germany. A Sociolinguistic Ethnography |
---|---|
Autor | Li-Gottwald, Jiayin |
Originalveröffentlichung | Opladen; Berlin; Toronto : Budrich Academic Press 2022, 244 S. |
Dokument | Volltext (4.125 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | China; Ergänzungsschule; Bildungschance; Migration; Migrationshintergrund; Migrationsforschung; Eltern-Schule-Beziehung; Soziale Interaktion; Eltern; Soziale Beziehung; Sozialer Status; Ethnografie; Soziolinguistik; Feldforschung; Interview; Studie; Deutschland |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Bildungssoziologie |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-96665-948-2; 978-3-96665-050-2; 9783966659482; 9783966650502 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2022 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | How do parents cooperate with each other, what value do they attach to their interaction and how is the degree of cooperation related to social status? The study takes a close look at the social relationships among various groups of Chinese parents at a Chinese Mandarin language school in a metropolitan city in Germany. Taking an ethnographic approach, it captures a vivid picture of the parental social interactions in and outside the Chinese school setting. The study reveals the significance of social interactions, discussing it in relation to the parents’ socioeconomic backgrounds and individual migrant trajectories. (DIPF/Verlag) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 17.05.2022 |
Quellenangabe | Li-Gottwald, Jiayin: Chinese Migrant Parents and Complementary Schooling in Germany. A Sociolinguistic Ethnography. Opladen; Berlin; Toronto : Budrich Academic Press 2022, 244 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-245754 - DOI: 10.25656/01:24575; 10.3224/96665050 |