Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Chinese Migrant Parents and Complementary Schooling in Germany. A Sociolinguistic Ethnography
Autor
OriginalveröffentlichungOpladen; Berlin; Toronto : Budrich Academic Press 2022, 244 S.
Dokument  (4.125 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN978-3-96665-948-2; 978-3-96665-050-2; 9783966659482; 9783966650502
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):How do parents cooperate with each other, what value do they attach to their interaction and how is the degree of cooperation related to social status? The study takes a close look at the social relationships among various groups of Chinese parents at a Chinese Mandarin language school in a metropolitan city in Germany. Taking an ethnographic approach, it captures a vivid picture of the parental social interactions in and outside the Chinese school setting. The study reveals the significance of social interactions, discussing it in relation to the parents’ socioeconomic backgrounds and individual migrant trajectories. (DIPF/Verlag)
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am17.05.2022
QuellenangabeLi-Gottwald, Jiayin: Chinese Migrant Parents and Complementary Schooling in Germany. A Sociolinguistic Ethnography. Opladen; Berlin; Toronto : Budrich Academic Press 2022, 244 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-245754 - DOI: 10.25656/01:24575; 10.3224/96665050
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen