details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-246637
DOI: 10.25656/01:24663; 10.3224/hibifo.v9i2.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-246637
DOI: 10.25656/01:24663; 10.3224/hibifo.v9i2.05
Original Title |
Innerschulische, ernährungsbezogene Lernorte in Zusammenarbeit mit außerschulischen Projektpartnern. Eine vergleichende Fallanalyse am Beispiel "Unser cleveres Esszimmer" |
---|---|
Parallel title | In-school, nutrition-related learning places in cooperation with out-of school project partners. A comparative case analysis using "Our clever dining room" as an example |
Authors | Gärtner, Simone; Heil, Eleonore A. |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 2, S. 60-72 |
Document | full text (268 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Ernährungserziehung; Schule; Ernährung; Schulverpflegung; Beratung; Lernort; Formale Bildung; Informelle Bildung; Außerschulische Einrichtung; Gesundheitsförderung; Fallanalyse; Hessen; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Other Thematic Areas |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Initiative "Unser cleveres Esszimmer" fördert an hessischen Schulen als externer Partner Beratungen durch Expertinnen und Experten in den Bereichen Ernährungsbildung und Schulverpflegung. Durch diese Unterstützung konnten an drei teilnehmenden Schulen innerschulische, ernährungsbezogene Lernorte geschaffen werden. Diese Lernorte leisten einen Beitrag zur formellen und informellen Ernährungsbildung an den Schulen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The initiative "Our clever dining room" promotes consultation by experts in the fields of nutrition education and school catering in Hessian schools as an external partner. Through this support, it has been possible to create nutrition-related learning spaces in three participating schools. These places of learning contribute to formal and informal nutrition education in schools. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 28.06.2022 |
Citation | Gärtner, Simone; Heil, Eleonore A.: Innerschulische, ernährungsbezogene Lernorte in Zusammenarbeit mit außerschulischen Projektpartnern. Eine vergleichende Fallanalyse am Beispiel "Unser cleveres Esszimmer" - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 2, S. 60-72 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-246637 - DOI: 10.25656/01:24663; 10.3224/hibifo.v9i2.05 |