search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Innerschulische, ernährungsbezogene Lernorte in Zusammenarbeit mit außerschulischen Projektpartnern. Eine vergleichende Fallanalyse am Beispiel "Unser cleveres Esszimmer"
Parallel titleIn-school, nutrition-related learning places in cooperation with out-of school project partners. A comparative case analysis using "Our clever dining room" as an example
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 2, S. 60-72 ZDB
Document  (268 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Initiative "Unser cleveres Esszimmer" fördert an hessischen Schulen als externer Partner Beratungen durch Expertinnen und Experten in den Bereichen Ernährungsbildung und Schulverpflegung. Durch diese Unterstützung konnten an drei teilnehmenden Schulen innerschulische, ernährungsbezogene Lernorte geschaffen werden. Diese Lernorte leisten einen Beitrag zur formellen und informellen Ernährungsbildung an den Schulen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The initiative "Our clever dining room" promotes consultation by experts in the fields of nutrition education and school catering in Hessian schools as an external partner. Through this support, it has been possible to create nutrition-related learning spaces in three participating schools. These places of learning contribute to formal and informal nutrition education in schools. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication28.06.2022
CitationGärtner, Simone; Heil, Eleonore A.: Innerschulische, ernährungsbezogene Lernorte in Zusammenarbeit mit außerschulischen Projektpartnern. Eine vergleichende Fallanalyse am Beispiel "Unser cleveres Esszimmer" - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 2, S. 60-72 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-246637 - DOI: 10.25656/01:24663; 10.3224/hibifo.v9i2.05
export files

share content at social platforms