search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Essen und Trinken im Kontext von Gesundheit. Alltagstheorien von Grundschulkindern
Parallel titleEating and drinking in the context of health. Everyday theories of primary school children
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 2, S. 105-112 ZDB
Document  (1.311 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Gesundheitsbildung und damit auch die Ernährungsbildung ist eine bedeutsame Querschnittsaufgabe in der Grundschule. Das Essen und Trinken als alltägliche Selbstverständlichkeit ist verbunden mit den heterogenen Vorerfahrungen der Kinder, die im Rahmen von Lernprozessen als Alltagtheorien zum Tragen kommen und mittels unterschiedlicher Methoden erhoben werden können. Sie erweisen sich als bedeutsam für die Didaktik der Ernährungsbildung. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Health education and thus also nutrition education is an important cross-sectional task in primary school. Eating and drinking as an everyday matter, of course, is connected with the heterogeneous previous experiences of the children, which are applied as everyday theories in the context of learning processes and can be ascertained using different methods. They prove to be important for the didactics of nutritional education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication28.06.2022
CitationQueisser, Ursula: Essen und Trinken im Kontext von Gesundheit. Alltagstheorien von Grundschulkindern - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 2, S. 105-112 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-246677 - DOI: 10.25656/01:24667; 10.3224/hibifo.v9i2.09
export files

share content at social platforms