Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Aspekte zur musikalischen Sozialisation durch Musikunterricht in den verschiedenen Bundesländern
Autor
OriginalveröffentlichungBehne, Klaus-E. [Hrsg.]: Musikalische Sozialisation. Laaber : Laaber-Verlag 1981, S. 94-103. - (Musikpädagogische Forschung; 2)
Dokument  (2.603 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
Sonstige beteiligte InstitutionenArbeitskreis Musikpädagogische Forschung
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN3-9215-1865-2; 3921518652
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):The essay quotes a few aspects of a questionnaire (more than 300 variables) filled out by 1316 music teachers of German primary and secondary schools. It points out that especially primary schools are so poorly equipped that one hardly can think of useful music teaching in most (71 pct.) of these institutions; at least 64 pct. of 1316 music teachers quote (up to three) deficiencies of their studies at either training colleges or universities or "Musikhochschule"; teachers' interests in advanced studies may depend on either deficiencies and/or county curricula; there obviously are two types of music teachers: one with rather traditional interests in the object (more frequently among elder collegues and in southern counties), the other rather interested in pupils' perception (younger generation, more frequently in northern counties). Results are not to be mistaken for lien of causes. Examinations continue. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Musikalische Sozialisation
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am13.07.2022
QuellenangabePape, Winfried: Aspekte zur musikalischen Sozialisation durch Musikunterricht in den verschiedenen Bundesländern - In: Behne, Klaus-E. [Hrsg.]: Musikalische Sozialisation. Laaber : Laaber-Verlag 1981, S. 94-103. - (Musikpädagogische Forschung; 2) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-247508 - DOI: 10.25656/01:24750
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen