details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253210
DOI: 10.25656/01:25321
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253210
DOI: 10.25656/01:25321
Original Title |
Dramapädagogik-Tage 2020. Conference proceedings of the 6th annual conference on performative language teaching and learning |
---|---|
Parallel title | Drama in education days 2020 |
Other contributors (e.g. editor) | Giebert, Stefanie [Hrsg.] ; Göksel, Eva [Hrsg.] |
Source | 2022, 240 S. |
updated version: | Dramapädagogik-Tage 2020. Conference proceedings of the 6th annual conference on performative language teaching and learning |
Document | full text (3.847 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Theaterpädagogik; Dramapädagogik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Deutsch als Fremdsprache; Szenische Interpretation; Szenisches Verstehen; Kulturelle Bildung; Zweitsprachenerwerb; Lehrerbildung; Lernen; Hochschule; Hochschullehre; Fremdsprache; Online-Kommunikation; Digitalisierung; Pandemie; COVID-19; Sozialer Kontext; Technologische Entwicklung; Literaturunterricht; Methode; Wortschatzarbeit; Musik-Text-Beziehung; Unterrichtsmethode; Französischunterricht; Hochschuldidaktik; Mehrsprachigkeit; Lehramtsstudiengang; Spracherwerb; Arbeitsmarkt; Arbeitsloser; Sprachkultur; Stummfilm; Fernunterricht; Isolation; Online-Angebot; Konferenzschrift |
sub-discipline | Adult Education / Further Education Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | Multilingual |
Year of creation | 2022 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der Tagungsband zur 6. Konferenz zu Drama und Theater im Fremd- und Zweitsprachenunterricht versammelt Tagungsbeiträge aus den Bereichen Grundlagen, Forschung und Praxis. Die Beiträge, die auf Plenarvorträgen, Präsentationen und Workshops basieren, umfassen unter anderem folgende Themen: perfomativer Fremdsprachenunterricht online, Fremdsprachenunterricht in Pandemiezeiten, performative Methoden in der Lehrer*innenbildung, Theater in sozialen Kontexten, Dramamethoden zur Erkundung kontroverser Themen, die Rolle des Spielleiters in szenischen Workshops, sowie die Einbindung von Musik, Stummfilm und chorischem Sprechen im Fremdsprachenunterricht. (Herausgeberinnen) |
Abstract (English): | The conference proceedings of the 6th Conference on Drama and Theatre in Foreign and Second Language Teaching offer conference contributions on research and practice, based on keynote talks, conference presentations and conference workshops. The articles discuss for example the role of performative language teaching and learning in pandemic times and online settings, the impact of performative methods on teacher training, and theatre in social contexts. The workshop reports focus for example on drama for discussing controversial topics in a language classroom, the role of the facilitator scenic workshop, the integration of silent film, and of choral speaking in language teaching. (Editors) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 01.09.2022 |
Citation | Giebert, Stefanie [Hrsg.]; Göksel, Eva [Hrsg.]: Dramapädagogik-Tage 2020. Conference proceedings of the 6th annual conference on performative language teaching and learning. 2022, 240 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253210 - DOI: 10.25656/01:25321 |