Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Vignette 5. Who we are matters. An autoethnography of global citizenship education in intersectionally diverse contexts
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 26 (2020) 2, S. 146-151 ZDB
Dokument  (250 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This autoethnography explores the pedagogy of Global Citizenship Education (GCE), or Peace Education (PE) in two very diverse contexts. Teaching and learning with the same outcomes in mind in South Central Los Angeles and at an International University requires different praxis to engage deeply with the context. By exploring the relationship between power, privilege and the binary of the global and the local, the author reflects on how to improve teaching practices though critical self-reflection. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am07.09.2022
QuellenangabeKertyzia, Heather: Vignette 5. Who we are matters. An autoethnography of global citizenship education in intersectionally diverse contexts - In: Tertium comparationis 26 (2020) 2, S. 146-151 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253364 - DOI: 10.25656/01:25336
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen