Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
To global citizenship education itself. Points of reflection and extension
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 26 (2020) 2, S. 203-214 ZDB
Dokument  (279 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper reflects on the compilation of vignettes of Global Citizenship Education (GCE) in a variety of contexts. The analysis is framed by Critical Everyday Theory (CET), employing the concepts of estrangement, alienation and novelty to extend and develop these contributions. A consideration of what is new in these pieces for GCE, and how they address power coupled with the value of ethnographic research is examined. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am07.09.2022
QuellenangabeGaudelli, William: To global citizenship education itself. Points of reflection and extension - In: Tertium comparationis 26 (2020) 2, S. 203-214 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253416 - DOI: 10.25656/01:25341
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen