details
Original Title |
Die Vermittlung von Kompetenzen einer Klassenlehrperson im Rahmen des Studiengangs «Sekundarstufe I» der Pädagogischen Hochschule FHNW |
---|---|
Parallel title | The teaching of classroom-teacher skills in the training programme for secondary-school teachers at the FHNW School of Education |
Authors | Weller, Bettina; Preite, Luca |
Source | Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 40 (2022) 2, S. 177-184 |
Document | full text (617 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerausbildung; Studiengang; Studieninhalt; Sekundarstufe I; Klassenlehrer; Lehrerrolle; Interdisziplinäres Studium; Kooperative Pädagogik; Profession; Pädagogische Hochschule; Schweiz |
sub-discipline | Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2296-9632; 22969632 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im Beitrag wird skizziert, wie Studierenden der Pädagogischen Hochschule FHNW im Rahmen des Studiengangs der Sekundarstufe I Einblicke in die Tätigkeiten, Anforderungen und Kompetenzen von Klassenlehrpersonen vermittelt werden. Mittels einer interdisziplinären Herangehensweise wird dabei die Vermittlung eines kooperativen Professionsverständnisses von Klassenlehrpersonen angestrebt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article outlines how the training programme for secondary-school teachers at the FHNW School of Education provides student teachers with insights into the activities, requirements, and skills of classroom teachers. By means of an interdisciplinary approach, the aim is to convey a cooperative understanding of the profession of classroom teachers. |
other articles of this journal | Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2022 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 26.09.2022 |
Citation | Weller, Bettina; Preite, Luca: Die Vermittlung von Kompetenzen einer Klassenlehrperson im Rahmen des Studiengangs «Sekundarstufe I» der Pädagogischen Hochschule FHNW - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 40 (2022) 2, S. 177-184 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253525 - DOI: 10.25656/01:25352 |