search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Vermittlung von Kompetenzen einer Klassenlehrperson im Rahmen des Studiengangs «Sekundarstufe I» der Pädagogischen Hochschule FHNW
Parallel titleThe teaching of classroom-teacher skills in the training programme for secondary-school teachers at the FHNW School of Education
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 40 (2022) 2, S. 177-184 ZDB
Document  (617 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Beitrag wird skizziert, wie Studierenden der Pädagogischen Hochschule FHNW im Rahmen des Studiengangs der Sekundarstufe I Einblicke in die Tätigkeiten, Anforderungen und Kompetenzen von Klassenlehrpersonen vermittelt werden. Mittels einer interdisziplinären Herangehensweise wird dabei die Vermittlung eines kooperativen Professionsverständnisses von Klassenlehrpersonen angestrebt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article outlines how the training programme for secondary-school teachers at the FHNW School of Education provides student teachers with insights into the activities, requirements, and skills of classroom teachers. By means of an interdisciplinary approach, the aim is to convey a cooperative understanding of the profession of classroom teachers.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.09.2022
CitationWeller, Bettina; Preite, Luca: Die Vermittlung von Kompetenzen einer Klassenlehrperson im Rahmen des Studiengangs «Sekundarstufe I» der Pädagogischen Hochschule FHNW - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 40 (2022) 2, S. 177-184 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253525 - DOI: 10.25656/01:25352
export files

share content at social platforms