search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Individuelle Förderung mit digitalen Medien. Ein Problemaufriss
Parallel titleIndividual support with digital media. An outline
Author
SourceDie Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 250-262 ZDB
Document  (269 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Individuelle Förderung ist seit den Anfängen eine mediendidaktische Zielsetzung der Entwicklung digitaler Lernmedien. Die Potenziale, die digitale Medien für individuelle Förderung bieten, lassen sich dabei auf drei Ebenen betrachten: auf Ebene ihrer medialen Merkmale, ihrer mediendidaktischen Gestaltung und ihrer Einbindung in den Unterricht. Der vorliegende Problemaufriss spannt so den Raum auf, in dem sich die Diskussion um individualisiertes Lernen mit digitalen Medien bewegt. Abschließend werden die Potenziale digitaler Medien unter den Vorzeichen einer Kultur der Digitalität kritisch reflektiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Individual support has been a media-didactic objective of the development of digital learning media since the beginning. The potentials that digital media offer for individual support can be considered on three levels: on the level of their media characteristics, their media-didactic design and their integration into the classroom. This outline thus opens up the space of discussion about individualised learning with digital media. In conclusion, the potential of digital media is critically reflected under the auspices of a culture of digitality. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication20.09.2022
CitationSchaumburg, Heike: Individuelle Förderung mit digitalen Medien. Ein Problemaufriss - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 250-262 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253899 - DOI: 10.25656/01:25389; 10.31244/dds.2022.03.02
export files

share content at social platforms