details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253921
DOI: 10.25656/01:25392; 10.31244/dds.2022.03.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253921
DOI: 10.25656/01:25392; 10.31244/dds.2022.03.05
Original Title |
Das Forschungsprojekt "Gelingensbedingungen für die individuelle Förderung mit digitalen Medien in der Schule" |
---|---|
Parallel title | The research project "Success Conditions for Individual Support With ICT in School" (Gelindi) |
Authors | Gerick, Julia ; Schulz-Heidorf, Katrin ; Möhlen, Lisa-Katharina; Zschiesche, Barbara ; Jahns, Theresa |
Source | Die Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 284-287 |
Document | full text (199 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Individuelle Förderung; Digitalisierung; Digitale Medien; Schule; Unterricht; Forschungsprojekt; Hamburg |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Media Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag stellt die Relevanz und Zielsetzung sowie das Forschungsdesign des BMBF-Forschungsprojekts „Gelingensbedingungen für die individuelle Förderung mit digitalen Medien in der Schule“ (Gelindi) vor. Zudem werden Transferperspektiven skizziert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article presents the relevance and objectives as well as the research design of the BMBF research project “Success Conditions for Individual Support With ICT in School” (Gelindi). In addition, transfer perspectives are outlined. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2022 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 20.09.2022 |
Citation | Gerick, Julia; Schulz-Heidorf, Katrin; Möhlen, Lisa-Katharina; Zschiesche, Barbara; Jahns, Theresa: Das Forschungsprojekt "Gelingensbedingungen für die individuelle Förderung mit digitalen Medien in der Schule" - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 284-287 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253921 - DOI: 10.25656/01:25392; 10.31244/dds.2022.03.05 |