details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253962
DOI: 10.25656/01:25396; 10.31244/dds.2022.03.09
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253962
DOI: 10.25656/01:25396; 10.31244/dds.2022.03.09
Original Title |
Mehrsprachige Ressourcen im Unterricht nutzen – worin bestehen die "Ressourcen"? |
---|---|
Parallel title | Using multilingual resources in the classroom – what are the "resources"? |
Authors | Redder, Angelika ; Krause, Arne ; Prediger, Susanne ; Uribe, Ángela ; Wagner, Jonas |
Source | Die Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 312-326 |
Document | full text (240 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Mehrsprachigkeit; Unterricht; Ressource; Mathematikunterricht; Sprachhandlung; Wissen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Nach mehrjähriger interdisziplinärer Forschung zur Aktivierung von Mehrsprachigkeit im Mathematikunterricht diskutieren wir den vielzitierten Ressourcen-Begriff kritisch und konkretisieren darauf aufbauend die Besonderheit von mehrsprachig „vernetztem“ Wissen, Denken und Lernen. Im Vordergrund steht die epistemische Funktion von mehrsprachigem Handeln, d. h. sein erkenntnisstiftender Beitrag im Unterrichtsdiskurs. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Based on several years of interdisciplinary research on the activation of multilingualism in mathematics classrooms, we discuss the concept of resources and, building on this, elaborate on the specificity of multilingual “networked” knowledge, thinking and learning. Thus, we focus on the epistemic role of multilingual communication, i. e., its function in processes of knowledge attainment. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2022 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 20.09.2022 |
Citation | Redder, Angelika; Krause, Arne; Prediger, Susanne; Uribe, Ángela; Wagner, Jonas: Mehrsprachige Ressourcen im Unterricht nutzen – worin bestehen die "Ressourcen"? - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 312-326 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253962 - DOI: 10.25656/01:25396; 10.31244/dds.2022.03.09 |