details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-opus-2542
DOI: 10.25656/01:254
URN: urn:nbn:de:0111-opus-2542
DOI: 10.25656/01:254
Title |
Der Demokratiekurs – ein curricularer Baustein der Demokratieerziehung. Kurt-Tucholsky-Gesamtschule Pankow, Berlin |
---|---|
Authors | Großpietsch, Reinhard Max; Thomaszewsky, Felicia |
Source | Berlin : BLK 2006, 41, [16] S. - (Praxisbausteine) |
Document | full text (243 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Projektlernen; Sekundarstufe II; Feed-back; Berlin; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | Im Demokratiekurs werden gemeinsam neue Lernformen entwickelt und erprobt. Der Demokratie-Kurs basiert auf drei Bausteinen – Unterricht, Lernen in Projekten, Demokratie in der Schule und ermöglicht den Schülern, Methoden selbstständiger und partizipatorischer Arbeits- und Projektplanung kennen zu lernen und anzuwenden. |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 29.08.2008 |
Citation | Großpietsch, Reinhard Max; Thomaszewsky, Felicia: Der Demokratiekurs – ein curricularer Baustein der Demokratieerziehung. Kurt-Tucholsky-Gesamtschule Pankow, Berlin. Berlin : BLK 2006, 41, [16] S. - (Praxisbausteine) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-2542 - DOI: 10.25656/01:254 |