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URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254230
DOI: 10.25656/01:25423; 10.24452/sjer.44.2.9
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254230
DOI: 10.25656/01:25423; 10.24452/sjer.44.2.9
Original Title |
Premature interruption of training in Swiss 2-year apprenticeship through the lens of fit |
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Parallel title | Vorzeitige Lehrabbrüche in dem Bildungsgang im schweizerischen Berufsbildungssystem im Hinblick auf Eignung |
Authors | Bosset, Isabelle ; Hofmann, Claudia; Duc, Barbara ; Lamamra, Nadia; Krauss, Annette |
Source | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 44 (2022) 2, S. 277-290 |
Document | full text (285 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Berufsausbildung; Auszubildender; Abbruch; Berufseignung; Junger Erwachsener; Leistung; Stress; Zufriedenheit; Berufsschule; Betriebliche Berufsausbildung; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Fragebogenerhebung; Interview; Mixed-Methods-Design; Schweiz |
sub-discipline | Vocational Education and Training |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2624-8492; 26248492 |
Language | English |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | This contribution examines premature interruption of training (PIT) through the lens of fit between the training and the trainees. To do so, it explores early indicators of PIT and the reasons cited by young people for training interruption. Using quantitative and qualitative approaches, 628 questionnaires were handed out, and 31 semi-structured interviews were conducted. All participants were enrolled in the 2-year apprenticeship leading to a Federal Vocational Education and Training (VET) Certificate, a low-threshold training track in the Swiss VET system. The findings reveal which elements are involved in poor fit and how they may contribute to PIT. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Dieser Beitrag untersucht vorzeitige Lehrabbrüche im Hinblick auf Eignung von Ausbildung und Auszubildenden. Zu diesem Zweck wurden sowohl Frühindikatoren als auch die von den Jugendlichen angegebenen Gründe für den Abbruch untersucht. Unter Verwendung eines quantitativen und qualitativen Ansatzes wurden 628 Fragebögen ausgeteilt und 31 halbstandardisierte Interviews geführt. Alle Teilnehmerinnen und Teilnehmer befanden sich in der zweijährigen Lehre zum eidgenössischen Berufsattest, einem niederschwelligen Bildungsgang im schweizerischen Berufsbildungssystem. Die Ergebnisse zeigen auf, welche Elemente von einer schlechten Eignung betroffen sind und wie diese zu einem vorzeitigen Lehrabbruch bei tragen können. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Jahr: 2022 |
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Date of publication | 28.09.2022 |
Citation | Bosset, Isabelle; Hofmann, Claudia; Duc, Barbara; Lamamra, Nadia; Krauss, Annette: Premature interruption of training in Swiss 2-year apprenticeship through the lens of fit - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 44 (2022) 2, S. 277-290 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254230 - DOI: 10.25656/01:25423; 10.24452/sjer.44.2.9 |