search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Stiftungen als Akteure eines neuen Bildungsregimes
Parallel titleFoundations as actors of a new educational regime
Author
SourceDie Deutsche Schule 104 (2012) 3, S. 242-255 ZDB
Document  (198 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Stiftungen haben sich mittlerweile zu einflussreichen Akteuren im Bildungsbereich entwickelt. Dies ist wesentlich auf die Herausbildung neuer Steuerungsformen und eines neuen Bildungsregimes zurückzuführen, in dem private und staatliche Akteure zusehends kooperieren. Zum einen wird im vorliegenden Beitrag kritisch nach der Legitimation großer Stiftungen in ihrer Funktion als bildungspolitische Akteure gefragt und zum anderen die Problematik ihres Engagements exemplarisch anhand der Bertelsmann Stiftung verdeutlicht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Foundations have become influential actors in the educational sector by now. This is mainly based on new forms of governance and a new educational regime in which public and private actors cooperate more and more. This article deals on the one hand critically with the legitimation of large foundations functioning as education political actors; it illustrates on the other hand the problems of this involvement exemplarily with regard to the Bertelsmann Foundation. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.12.2022
CitationHöhne, Thomas: Stiftungen als Akteure eines neuen Bildungsregimes - In: Die Deutsche Schule 104 (2012) 3, S. 242-255 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257324 - DOI: 10.25656/01:25732
export files

share content at social platforms