search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Aus Schüleraussagen lernen?! - Auf dem Weg zu einer professionellen Feedbackkultur an Schulen
Parallel titleLearning from students' statements?! - Towards a professional feedback culture at schools
Authors
SourceDie Deutsche Schule 108 (2016) 2, S. 163-175 ZDB
Document  (187 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Lehrkräfte sind aufgefordert, die Qualität ihres Unterrichts mithilfe von Schülerrückmeldungen zu überprüfen. In diesem Beitrag wird diskutiert, was unter einer "professionellen Feedbackkultur" in Schulen im Hinblick auf die Verwendung des Schülerfeedbacks zur Messung von Unterrichtsqualität zu verstehen ist und auf welche Verwendungsweisen angesichts des empirischen Forschungsstands zur Validität von Schülerratings zur Unterrichtsqualität möglicherweise auch besser zu verzichten wäre. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Teachers are encouraged to check the quality of their teaching by using student feedback. This paper discusses what a "professional feedback culture" in schools in the context of measuring teaching quality means. The second question is, whether some uses of student feedback are not useful in light of the empirical research literature on validity of student ratings of teaching quality. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.01.2023
CitationRahn, Sylvia; Gruehn, Sabine; Keune, Miriam; Fuhrmann, Christoph: Aus Schüleraussagen lernen?! - Auf dem Weg zu einer professionellen Feedbackkultur an Schulen - In: Die Deutsche Schule 108 (2016) 2, S. 163-175 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259550 - DOI: 10.25656/01:25955
export files

share content at social platforms