search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Bildung für nachhaltige Entwicklung als Querschnittsaufgabe
Parallel titleEducation for sustainable development as a cross-sectional task
Author
SourceDie Deutsche Schule 108 (2016) 3, S. 267-277 ZDB
Document  (174 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) stellt aus konzeptioneller sowie bildungsadministrativer Sicht eine Querschnittsaufgabe für die Schulen dar, die sowohl fächerübergreifend als auch ganzheitlich im Schulalltag verankert werden soll. Empirische Forschungsergebnisse zeigen jedoch, dass diese Querschnittsaufgabe von der Mehrheit der Schulen noch nicht wahrgenommen wird. Defizite finden sich insbesondere hinsichtlich der Verbreitung des Bildungskonzepts, seiner strukturellen Verankerung und der fächerübergreifenden und fächerverbindenden Umsetzung. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Education for sustainable development is a cross-sectional task for schools in both conceptual terms and from the perspective of educational administration. The aim is to implement this concept interdisciplinary and holistically in school life. But empirical research results show that in the majority of schools this cross-sectional task is still not realized. In particular, there are deficits in the field of the dissemination of this concept, its structural embedding, and the interdisciplinary implementation. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication06.01.2023
CitationBuddeberg, Magdalena: Bildung für nachhaltige Entwicklung als Querschnittsaufgabe - In: Die Deutsche Schule 108 (2016) 3, S. 267-277 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259629 - DOI: 10.25656/01:25962
export files

share content at social platforms