search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Multilinguismo, CLIL e innovazione didattica. 7th AICLU conference, Brixen-Bressanone, 7-9 July 2011
Other contributors (e.g. editor)Gotti, Maurizio [Hrsg.] GND-ID ORCID; Nickenig, Christoph [Hrsg.] GND-ID
SourceBozen : Bozen-Bolzano University Press 2013, 305 S. - (Konferenzbeiträge / Atti / Proceedings)
Document (2.939 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
ISBN978-88-6046-103-2; 978-88-6046-056-1; 9788860461032; 9788860460561
LanguageMultilingual
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):The 7th conference of the Italian Association of University Language Centres (AICLU) took place in Bressanone- Brixen from 7 to 9 July 2011. The papers in Italian, English and Spanish cover various issues such as Content and Language Integrated Learning (CLIL), multilingualism and internationalization, new tendencies in using new technologies in language learning at universities and give an insight into the state of the art of language teaching and learning in Italian and European institutions in higher education. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Die 7. Konferenz des AICLU (italienische Vereinigung der universitären Sprachzentren) fand vom 7. bis 9. Juli 2011 in Brixen statt. Die in Italienisch, Englisch und Spanisch verfassten Beiträge decken verschiedene Aspekte ab: das Content and Language Integrated Learning (CLIL), die Mehrsprachigkeit sowie neue Trends im Umgang mit neuen Technologien zum Spracherwerb an Universitäten. Der Konferenzband gewährt einen Einblick in die Kunst des Sprachunterrichts und Spracherwerbs an den Sprachenzentren der italienischen und europäischen Hochschulen. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication02.02.2023
CitationGotti, Maurizio [Hrsg.]; Nickenig, Christoph [Hrsg.]: Multilinguismo, CLIL e innovazione didattica. 7th AICLU conference, Brixen-Bressanone, 7-9 July 2011. Bozen : Bozen-Bolzano University Press 2013, 305 S. - (Konferenzbeiträge / Atti / Proceedings) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-260969 - DOI: 10.25656/01:26096; 10.13124/9788860461032
export files

share content at social platforms