search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
The vignette as an exercise in perception. On the professionalisation of educational practices
Parallel titleΗ βινιέτα ως άσκηση αντίληψης. Μία προσέγγιση για την επαγγελματοποίηση της παιδαγωγικής δράσης
Other contributors (e.g. editor)Agostini, Evi [Hrsg.] GND-ID ORCID; Peterlini, Hans Karl [Hrsg.] GND-ID ORCID; Donlic, Jasmin [Hrsg.] GND-ID ORCID; Kumpusch, Verena [Hrsg.]; Lehner, Daniela [Hrsg.] ORCID; Sandner, Isabella [Hrsg.]
SourceOpladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2023, 55; 55 S.
related to:Die Vignette als Übung der Wahrnehmung. Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung. Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns
Document (34.831 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
ISBN978-3-8474-1885-6; 978-3-8474-2715-5; 9783847418856; 9783847427155
LanguageMultilingual
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Pädagogische Arbeit erfordert die Bereitschaft, sich auf immer neue Situationen und auf Menschen in ihrer Verschiedenheit einzulassen. Dieses Buch bietet dafür keine simplen Rezepte an, wohl aber wichtige Schritte zur Professionalisierung im pädagogischen Beruf. Diese führen über eine offene Haltung der Wahrnehmung und die Einbeziehung von Leiblichkeit hin zur Einsicht, wie Lern- und Lehrprozesse neu oder anders verstanden werden können. Mit Vignetten und Beispielen werden Konzepte dargelegt und auf ihre Anwendung hin reflektiert. (DIPF/Verlag)
Abstract (English):Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application.
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication07.02.2023
CitationAgostini, Evi [Hrsg.]; Peterlini, Hans Karl [Hrsg.]; Donlic, Jasmin [Hrsg.]; Kumpusch, Verena [Hrsg.]; Lehner, Daniela [Hrsg.]; Sandner, Isabella [Hrsg.]: The vignette as an exercise in perception. On the professionalisation of educational practices. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2023, 55; 55 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261297 - DOI: 10.25656/01:26129; 10.3224/84742715
export files

share content at social platforms