details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261297
DOI: 10.25656/01:26129; 10.3224/84742715
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261297
DOI: 10.25656/01:26129; 10.3224/84742715
Original Title |
The vignette as an exercise in perception. On the professionalisation of educational practices |
---|---|
Parallel title | Η βινιέτα ως άσκηση αντίληψης. Μία προσέγγιση για την επαγγελματοποίηση της παιδαγωγικής δράσης |
Other contributors (e.g. editor) | Agostini, Evi [Hrsg.] ; Peterlini, Hans Karl [Hrsg.] ; Donlic, Jasmin [Hrsg.] ; Kumpusch, Verena [Hrsg.]; Lehner, Daniela [Hrsg.] ; Sandner, Isabella [Hrsg.] |
Source | Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2023, 55; 55 S. |
related to: | Die Vignette als Übung der Wahrnehmung. Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns |
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung. Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns | |
Document | full text (34.831 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Lehrer; Lehrerin; Professionalisierung; Wahrnehmung; Lehrmethode; Leiblichkeit; Lernen; Pädagogische Praxis; Pädagogisches Handeln; Phänomenologie; Reflexion <Phil>; Unterricht; Vignette <Methode> |
sub-discipline | General Educational Science Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 978-3-8474-1885-6; 978-3-8474-2715-5; 9783847418856; 9783847427155 |
Language | Multilingual |
Year of creation | 2023 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Pädagogische Arbeit erfordert die Bereitschaft, sich auf immer neue Situationen und auf Menschen in ihrer Verschiedenheit einzulassen. Dieses Buch bietet dafür keine simplen Rezepte an, wohl aber wichtige Schritte zur Professionalisierung im pädagogischen Beruf. Diese führen über eine offene Haltung der Wahrnehmung und die Einbeziehung von Leiblichkeit hin zur Einsicht, wie Lern- und Lehrprozesse neu oder anders verstanden werden können. Mit Vignetten und Beispielen werden Konzepte dargelegt und auf ihre Anwendung hin reflektiert. (DIPF/Verlag) |
Abstract (English): | Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application. |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 07.02.2023 |
Citation | Agostini, Evi [Hrsg.]; Peterlini, Hans Karl [Hrsg.]; Donlic, Jasmin [Hrsg.]; Kumpusch, Verena [Hrsg.]; Lehner, Daniela [Hrsg.]; Sandner, Isabella [Hrsg.]: The vignette as an exercise in perception. On the professionalisation of educational practices. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2023, 55; 55 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261297 - DOI: 10.25656/01:26129; 10.3224/84742715 |