search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester. Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen
Parallel titleThe relevance of mentors for the professionalization of prospective teachers in internships. Research desiderata and options for action
Authors
SourceDie Deutsche Schule 114 (2022) 4, S. 416-421 ZDB
Document  (156 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Praxissemester (PS) sind Mentor*innen für Studierende wichtige Bezugspersonen, die sie u. a. bei der Planung, Durchführung und Reflexion von Unterricht begleiten. Während z. B. zur Kompetenzentwicklung Studierender im PS mehrere Erkenntnisse vorliegen, ist die Perspektive von Mentor*innen bisher wenig untersucht. Dieser Bericht zielt darauf, die Relevanz von Mentor*innen herauszuarbeiten, Forschungsdesiderate zu umreißen und Handlungsoptionen aufzuzeigen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Within long-term internships, mentors are highly relevant resources and cooperation partners for teacher students. While several studies already shed light on students’ competence development during such internships, only very little is known about the mentors’ perspective on their own role in the underlying learning and development processes. This report aims to highlight the relevance of mentors, to designate research desiderata and to identify options for action. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.02.2023
CitationCaruso, Carina; Goller, Michael: Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester. Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 4, S. 416-421 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261902 - DOI: 10.25656/01:26190; 10.31244/dds.2022.04.09
export files

share content at social platforms