details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261980
DOI: 10.25656/01:26198; 10.31244/dds.2023.01.07
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261980
DOI: 10.25656/01:26198; 10.31244/dds.2023.01.07
Original Title |
Schulentwicklung und Widerstand. Eine multiperspektivische Betrachtung |
---|---|
Parallel title | School development and resistance. A multi-perspective view |
Authors | Buchberger, Christian; Burkard, Christoph ; Holtappels, Heinz Günter ; Lösel, Manuel; Meetz, Frank |
Source | Die Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 59-69 |
Document | full text (211 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schulentwicklung; Widerstand <Pol>; Schule; Reform; Änderung; Multiperspektivität |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2023 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im Rahmen dieses Beitrags wird die Aussage, dass „Veränderungen in der Schule eigentlich immer von Widerstand begleitet werden“, aus verschiedenen, voneinander unabhängigen Perspektiven diskutiert. In diese multiperspektivische Betrachtung gehen die Stellungnahmen von Vertretern aus Bildungspolitik, Bildungsadministration, Landesinstituten, der Schulentwicklungsberatung sowie der Wissenschaft ein. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In this article, the statement that “changes in schools are always accompanied by resistance” is discussed from different and independent perspectives. This multi-perspective view includes the opinions of representatives from education policy, education administration, state institutes, school development consulting, and academia. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2023 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.02.2023 |
Citation | Buchberger, Christian; Burkard, Christoph; Holtappels, Heinz Günter; Lösel, Manuel; Meetz, Frank: Schulentwicklung und Widerstand. Eine multiperspektivische Betrachtung - In: Die Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 59-69 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261980 - DOI: 10.25656/01:26198; 10.31244/dds.2023.01.07 |