search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Methoden der Prävention psychischer Fehlentwicklungen im Rahmen der Kleinstkindpädagogik - Erfahrungen an einem amerikanischen Eltern-Kind-Zentrum
Parallel titleMethods of Mental Health Prevention in the Context of Infant and Toddler Education - Experiences in an American Parent Child Center
Author
SourcePraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 40 (1991) 8, S. 284-289 ZDB
Document  (2.521 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0032-7034; 00327034
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Vorgestellt werden präventive Methoden für die Arbeit mit Kindern und Eltern am Beispiel eines Vorbeugungszentrums, in dem auf der Grundlage der Psychoanalyse und eigener Bewegungsstudien die frühe Entwicklung von Kindern von Geburt an sorgfältig begleitet wird. Neben einem kindzentrierten Setting und vielfältiger Forderung des kreativen Ausdrucksvermögens stehen Methoden im Vordergrund, die zwischen Kind und Eltern im Alltag vermitteln helfen, sowie Methoden, die das Ich des Kindes stutzen, damit es mögliche künftige traumatische Ereignisse ohne Schaden bewältigen kann. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):Preventive methods for the work with children and parents are presented by the example of a mental health prevention center, where the early development of children is carefully attended on the basis of psychoanalysis and own movement studies. Besides a child-centered setting and multifarious ways of fostering the child's creative expression the emphasis is laid on methods helping to mediate between parents and child in everyday life, as well as methods supporting the child's ego to enable it to cope with future traumatic events. (DIPF/ Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.09.2010
CitationRomer, Georg: Methoden der Prävention psychischer Fehlentwicklungen im Rahmen der Kleinstkindpädagogik - Erfahrungen an einem amerikanischen Eltern-Kind-Zentrum - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 40 (1991) 8, S. 284-289 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-27654 - DOI: 10.25656/01:2765
export files

share content at social platforms