details
Original Title |
Sprachentwicklung und Spielniveau bei retardierten Kindern |
---|---|
Parallel title | Linguistic and Symbolic Development in Retarded Children |
Authors | Sarimski, Klaus; Süss-Burghart, Heinz |
Source | Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 40 (1991) 7, S. 250-253 |
Document | full text (1.786 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Sprachentwicklung; Spiel; Niveau; Retardation; Kind; Geistig Behinderter; Geistige Behinderung; Lernbehinderter; Lernbehinderung; Symbol; Symboldidaktik; Kognitive Entwicklung; Therapie; Förderprogramm; Stichprobe; München; Deutschland |
sub-discipline | Special Education Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0032-7034; 00327034 |
Language | German |
Year of creation | 1991 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In einer Stichprobe von 108 lern- und geistigbehinderten Kindern wird der Zusammenhang zwischen Symbolspielniveau, allgemeiner kognitiver Entwicklung und sprachlicher Entwicklung untersucht. Die Entwicklungshöhe von Symbolspiel und Sprachvermögen korreliert unabhängig vom mentalen Alter miteinander. Es werden Schlussfolgerungen aus diesem entwicklungsmäßigen Zusammenhang für die Planung sprachtherapeutischer Förderprogramme bei mental retardierten Kindern diskutiert. (DIPF/ Orig.) |
Abstract (English): | The relationship of symbolic play behavior, general cognitive functioning and language in 108 mentally retarded children was studied. Correlations between play and language measures were found with mental age partialed out. Clinical implications for planning language facilitation programs with mentally retarded children are discussed. (DIPF/ Orig.) |
other articles of this journal | Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie Jahr: 1991 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 01.02.2011 |
Citation | Sarimski, Klaus; Süss-Burghart, Heinz: Sprachentwicklung und Spielniveau bei retardierten Kindern - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 40 (1991) 7, S. 250-253 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-27710 - DOI: 10.25656/01:2771 |