search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Sprachentwicklung und Spielniveau bei retardierten Kindern
Parallel titleLinguistic and Symbolic Development in Retarded Children
Authors
SourcePraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 40 (1991) 7, S. 250-253 ZDB
Document  (1.786 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0032-7034; 00327034
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In einer Stichprobe von 108 lern- und geistigbehinderten Kindern wird der Zusammenhang zwischen Symbolspielniveau, allgemeiner kognitiver Entwicklung und sprachlicher Entwicklung untersucht. Die Entwicklungshöhe von Symbolspiel und Sprachvermögen korreliert unabhängig vom mentalen Alter miteinander. Es werden Schlussfolgerungen aus diesem entwicklungsmäßigen Zusammenhang für die Planung sprachtherapeutischer Förderprogramme bei mental retardierten Kindern diskutiert. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):The relationship of symbolic play behavior, general cognitive functioning and language in 108 mentally retarded children was studied. Correlations between play and language measures were found with mental age partialed out. Clinical implications for planning language facilitation programs with mentally retarded children are discussed. (DIPF/ Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication01.02.2011
CitationSarimski, Klaus; Süss-Burghart, Heinz: Sprachentwicklung und Spielniveau bei retardierten Kindern - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 40 (1991) 7, S. 250-253 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-27710 - DOI: 10.25656/01:2771
export files

share content at social platforms