details
Original Title |
Systemische Familientherapie bei schulverweigerndem Verhalten |
---|---|
Parallel title | Systemic family therapy for school refusal behavior |
Authors | Schweitzer, Jochen; Ochs, Matthias |
Source | Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 52 (2003) 6, S. 440-455 |
Document | full text (686 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Systemischer Ansatz; Systemisches Denken; Systemtherapie; Familientherapie; Schulverweigerung; Schulangst; Phobie; Schulschwänzen; Familie; Familienbeziehungen; Familiendynamik; Interaktionsmuster; Kasuistik; Fallbeispiel |
sub-discipline | Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0032-7034; 00327034 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag beleuchtet systemisch-familientherapeutische Implikationen einer Differentialdiagnostik schulverweigernden Verhaltens. Es werden systemische Therapieelemente, die sich in der Behandlung von Schulangst/Schulphobie bewährt haben, und verschiedene Familieninteraktionstypen, in denen schulverweigerndes Verhalten auftritt, vorgestellt. Abschließend werden zwei Kasuistiken systemischer Familientherapie bei Schulphobie/Schulangst präsentiert. (DIPF/ Orig.) |
Abstract (English): | The article deals with systemic-family therapeutic implications of differential diagnostics of school refusal behavior. Systemic therapy elements, that are useful in treatment of school phobia/ school anxiety, and family interaction types, in which school refusal behavior occurs, are introduced. Finally two case studies of systemic family therapy are presented. (DIPF/ Orig.) |
other articles of this journal | Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie Jahr: 2003 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.08.2010 |
Citation | Schweitzer, Jochen; Ochs, Matthias: Systemische Familientherapie bei schulverweigerndem Verhalten - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 52 (2003) 6, S. 440-455 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-27798 - DOI: 10.25656/01:2779 |