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Original Title
Systemische Familientherapie bei schulverweigerndem Verhalten
Parallel titleSystemic family therapy for school refusal behavior
Authors
SourcePraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 52 (2003) 6, S. 440-455 ZDB
Document  (686 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0032-7034; 00327034
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag beleuchtet systemisch-familientherapeutische Implikationen einer Differentialdiagnostik schulverweigernden Verhaltens. Es werden systemische Therapieelemente, die sich in der Behandlung von Schulangst/Schulphobie bewährt haben, und verschiedene Familieninteraktionstypen, in denen schulverweigerndes Verhalten auftritt, vorgestellt. Abschließend werden zwei Kasuistiken systemischer Familientherapie bei Schulphobie/Schulangst präsentiert. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):The article deals with systemic-family therapeutic implications of differential diagnostics of school refusal behavior. Systemic therapy elements, that are useful in treatment of school phobia/ school anxiety, and family interaction types, in which school refusal behavior occurs, are introduced. Finally two case studies of systemic family therapy are presented. (DIPF/ Orig.)
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Date of publication24.08.2010
CitationSchweitzer, Jochen; Ochs, Matthias: Systemische Familientherapie bei schulverweigerndem Verhalten - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 52 (2003) 6, S. 440-455 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-27798 - DOI: 10.25656/01:2779
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