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Original Title
Erziehungsberatung - Familie - Autonomie
Parallel titleChild Guidance - Family - Autonomy
Author
SourcePraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 31 (1982) 5, S. 201-206 ZDB
Document  (2.480 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0032-7034; 00327034
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Wechselseitiges Lernen und Berücksichtigung der Eigenart des einzelnen innerhalb der Familie sind Voraussetzungen für eine Entwicklung, die eigenständige Lebensbewältigung möglich macht. - Wenn Beratung notwendig wird, weil diese Voraussetzungen eingeschränkt sind, dann hängt deren Wirksamkeit davon ab, wieweit sich gleichartige Voraussetzungen auch in dem Verhältnis zwischen Erziehungsberatungsstellen und ratsuchenden Familien verwirklichen lassen. - Dafür benötigen Erziehungsberatungsstellen Handlungsspielräume, die in einem Spannungsfeld zwischen öffentlichen Aufträgen und einer notwendigerweise von öffentlichen Einwirkungen freien Beziehung zu ratsuchenden Familien, sichergestellt werden müssen. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):Mutual learning and the acceptance of the individual’s idiosyncrasies within the family are prerequisites for a development which enables the individual to master life on his own. - If, as a result of a curtailment of these prerequisites, counseling becomes necessary the effectiveness of such guidance will depend upon the extent to which such prerequisites can be established between child guidance clinics and families seeking help. - In order to achieve this effectiveness, child guidance clinics must possess liberty of action which must be established in the area of interplay between the interest of the official public and the relationship to the families who are seeking guidance which has to remain free from official interference. (DIPF/ Orig.)
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Date of publication01.02.2011
CitationSpecht, Friedrich: Erziehungsberatung - Familie - Autonomie - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 31 (1982) 5, S. 201-206 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-27811 - DOI: 10.25656/01:2781
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